شبی مهم در انتظار لیگ دسته اول؛ صعودی تاریخی در راه است؟
به گزارش فوتبال 360، رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ایران هفته گذشته در حالی پیگیری شد که تکلیف اولین تیم صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد و نساجی با کسب پیروزی در یک نبرد فینالگونه مقابل مس شهربابک، هم موقعیت خود در رتبه نخست جدولِ لیگ یک را تثبیت کرد و هم توانست در فاصله 4 هفته مانده به پایان رقابتها رهسپار مسابقات لیگ برتر شود. در شرایطیکه براساس مصوبه اخیر هیئترئیسه، سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر به 2.5 سهمیه افزایش پیدا کرده، حالا رقابت برای صعود به سطح اول فوتبال ایران بیش از پیش پُرهیجان دنبال میشود.
مسابقات هفته سیویکم رقابتها قرار است امشب (شنبه) به انجام برسد؛ آنهم در حالیکه جدول لیگ آزادگان با حضور نساجی با 63 امتیاز در رتبه نخست، مس شهربابک با 58 امتیاز در رتبه دوم، سایپا با 50 امتیاز در جایگاه سوم و صنعتنفت آبادان با 50 امتیاز در موقعیت چهارم چینش شده و پارس جنوبی جم با 45 امتیاز و هوادار تهران با 43 امتیاز در رتبههای بعدی قرار دارند. مشخصاً رقابت جذابی در مسیر صعود به لیگ برتر برقرار است و امشب احتمال دارد که دومین تیم راهیافته به سطح اول فوتبال ایران هم رسماً مشخص شود.
صعود مس شهربابک؛ مشروط به 3 اتفاق مهم!
شاگردان قاسم شهبا در تیم مس شهربابک در آستانه تاریخسازی هستند و بعد از حضور تیمهایی نظیر مس کرمان، مس رفسنجان و مس سرچشمه در سطح اول فوتبال ایران، حالا تیمی دیگر از شرکت صنایع مس ایران در راه حضور در لیگ برتر است. شهربابکیها این فصل فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و حالا امشب باید در خانه به مصاف نیروی زمینیِ رده دوازدهمی بروند که شاگردان شهبا بعد از آنکه در 2 بازی اخیر، 5 امتیاز مهم مقابل بعثت کرمانشاه و نساجی مازندران از دست دادند، فرصت خوبی برای جبرانمافات دارند.
مسیها اگر بتوانند امشب در خانه پیروز شوند و در 2 بازی مهم دیگر هفته سیویکم، سایپا نتواند از سد فرد البرز بگذرد و صنعتنفت آبادان هم مقابل پالایش نفت بندرعباس ناکام در کسب پیروزی باشد، آنگاه فاصله مس شهربابک با رتبه سوم جدول به 10 امتیاز خواهد رسید؛ آنهم در حالیکه فقط 3 هفته دیگر از مسابقات لیگ یک مانده و در چنین شرایطی، صعود نارنجیپوشان شهربابکی به سطح اول فوتبال ایران مسجل خواهد شد و آنها میتوانند در پایان مسابقه امشب، صعود زودهنگام و تاریخی خود به لیگ برتر را جشن بگیرند.
جنگ بزرگ برای سهمیه پلیآف
مس رفسنجان در قامت تیم قعرنشین لیگ بیستوپنجم باید طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، 31 تیرماه به مصاف تیم سوم لیگ یک برود و تا مسابقه پلیآف صعود/سقوط برگزار شود. سایپا و صنعتنفت 50 امتیاز دارند، پارس جنوبی جم 45 امتیاز و هوادار 43 امتیاز. روی کاغذ مس کرمانِ 40 امتیازی و فرد البرز و پالایش نفت بندرعباس هم با 39 امتیاز هم میتوانند جزو تیمهای حاضر در کورس کسب سهمیه پلیآف صعود/سقوط برشمرده شوند اما شانسی حداقلی دارند.
پارس جنوبی جم باید در هفته سیویکم به مصاف نود ارومیه برود، هوادار میزبان داماش گیلان خواهد بود و در کنار برگزاری دوئل پالایش نفت بندرعباس با صنعتنفت آبادان، رویارویی تیمهای مس کرمان و شهرداری نوشهر هم برگزار خواهد شد. با توجه به فاصله تیمها در جدول، رقابت اصلی برای کسب سهمیه پلیآف بین 2 تیم سایپا و صنعتنفت برقرار است که باید دید در پایان مسابقات امشب، شرایط چگونه رقم خواهد خورد و در کورس صعود چه تغییراتی ایجاد میشود.
قهرمانی، هدف بعدی نساجی
شاگردان رضا عنایتی امشب باید در گچساران به مصاف نفتوگاز بروند که عنایتی امید دارد بتواند در دوئل با محمود فکری، برنده از زمین مسابقه تیمش را بیرون آورد تا یک گام دیگر به سوی قهرمانی لیگ یک بردارد. قرمزپوشان قائمشهری که هفته گذشته توانستند صعود خود به لیگ برتر را مسجل کنند، حالا هدفشان کسب عنوان قهرمانی لیگ یک است؛ آنهم در شرایطیکه با رتبه دوم جدول، 5 امتیاز فاصله دارند و برد در مسابقه امشب میتواند نساجی را به جام قهرمانی فصل جاری رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ایران نزدیک و نزدیکتر کند.

